Regulamin przyznawania, wydawania oraz korzystania z Karty Zielonogórskiej Rodziny
§ 1. Postanowienia ogólne
1. Regulamin Programu ZGrana Rodzina (zwanego dalej „Programem”) określa warunki związane
z użytkowaniem Karty Zielonogórskiej Rodziny (zwanej dalej „Kartą”), a w szczególności jej:
1) uzyskania;
2) użytkowania;
3) kontroli.
2. Karta występuje w formie tradycyjnej i w formie elektronicznej. 2) użytkowania;
3) kontroli.
3. Karta, wydawana jest w ramach realizacji Programu rodzicom/opiekunom prawnym zameldowanym w Zielonej Górze i posiadającym co najmniej 1 dziecko poniżej 18 roku życia.
4. Otrzymanie karty nie jest związane z sytuacją materialną rodziny.
5. Przez rodzica w rozumieniu regulaminu uważa się również osobę sprawującą pieczę zastępczą nad powierzonymi dziećmi oraz dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej.
6. Każdy z rodziców spełniających warunki wskazane w § 1 ust. 3 ma prawo posiadać własną Kartę wraz z naniesionymi na nią danymi dziecka i w sposób niezależny od drugiego rodzica korzystać z Karty wraz z dzieckiem.
7. Emitentem Karty jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zielonej Górze.
§ 2. Uzyskanie Karty
1. W celu otrzymania Karty należy:
1) zarejestrować się w Programie poprzez dedykowany portal i w kolejnym etapie wypełnić wniosek
w formie elektronicznej lub
2) wypełnić wniosek w formie papierowej i złożyć go w Biurze Obsługi Programu – ul. Stary Rynek 1
(w Zielonogórskim Ratuszu) lub recepcji Centrum Rekreacyjno - Sportowego, ul. Sulechowska 41.
2. Wnioski dostępne są:
w formie elektronicznej lub
2) wypełnić wniosek w formie papierowej i złożyć go w Biurze Obsługi Programu – ul. Stary Rynek 1
(w Zielonogórskim Ratuszu) lub recepcji Centrum Rekreacyjno - Sportowego, ul. Sulechowska 41.
1) na stronie internetowej www.zgranarodzina.pl,
2) w Biurze Obsługi Programu,
3) w recepcji Centrum Rekreacyjno - Sportowego.
3. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia nr 702.2024 Prezydenta Miasta Zielona Góra z dnia 12 lipca 2024 r. 2) w Biurze Obsługi Programu,
3) w recepcji Centrum Rekreacyjno - Sportowego.
4. Karta może być wydana:
1) osobie pełnoletniej - rodzicowi;
2) za zgodą przedstawiciela ustawowego - małoletniemu do lat 13, w przypadku korzystania z Karty
z użytkownikiem Programu ZGrani Zielonogórzanie 50+ lub małoletniemu, który 13 lat ukończył,
do samodzielnego korzystania z Karty.
5. Na Karcie rodzica widoczne są dane dzieci. 2) za zgodą przedstawiciela ustawowego - małoletniemu do lat 13, w przypadku korzystania z Karty
z użytkownikiem Programu ZGrani Zielonogórzanie 50+ lub małoletniemu, który 13 lat ukończył,
do samodzielnego korzystania z Karty.
6. Karta zostanie przekazana w ciągu 20 dni roboczych od dnia złożenia wniosku na wskazany
we wniosku adres korespondencyjny lub do odbioru osobistego w Biurze Obsługi Programu lub w recepcji Centrum Rekreacyjno – Sportowego.
7. Odbiór osobisty Karty w jednym z punktów następuje po okazaniu dowodu tożsamości uczestnika Programu.
8. Karty nieodebrane w ciągu 6 miesięcy od wydania zostaną poddane zniszczeniu.
9. Karta jest wydawana bezpłatnie.
10. W przypadku utraty lub uszkodzenia Karty, właściciel Karty jest zobowiązany do niezwłocznego zawiadomienia o tym fakcie Biuro Obsługi Programu.
11. Wydanie duplikatu Karty podlega opłacie i stanowi koszt, z tytułu jej ponownego wydruku,
w wysokości 20 zł. Aby otrzymać duplikat należy dokonać wpłaty przelewem bankowym na konto Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zielonej Górze PKO BP 57 1020 5402 0000 0502 0247 9855, w tytule przelewu wpisując: opłata za duplikat Karty Zielonogórskiej Rodziny oraz imię i nazwisko posiadacza Karty. Z potwierdzeniem przelewu i dowodem osobistym należy zgłosić się po odbiór duplikatu do Biura Obsługi Programu.
12. Do korzystania z Karty w formie elektronicznej wymagane jest dodatkowo pobranie aplikacji mobilnej z adresu www.aplikacja.zgranarodzina.pl.
§ 3. Użytkowanie Karty
1. Karta uprawnia posiadacza do korzyści oferowanych przez Partnerów Programu.
2. Aktualny katalog korzyści jest publikowany na stronie internetowej www.zgranarodzina.pl.
3. Użytkowanie Karty polega na jej okazywaniu w miejscu korzystania z usług partnerów Programu lub poprzez zeskanowanie kodu QR, znajdującego się na Karcie.
4. Karta jest honorowana wyłącznie z dokumentem potwierdzającym tożsamość użytkownika
(np. dowód osobisty, prawo jazdy, legitymacja szkolna), okazania którego wraz z Kartą mogą zażądać pracownicy partnerów Programu w celu zrealizowania usługi z rabatem.
5. Karta ma charakter imienny i nie może być użyczana bądź odstępowana przez użytkownika innym nieupoważnionym osobom.
6. Każdorazową zmianę danych osobowych (m. in. nazwisko, imię, adres) wnioskodawca jest zobowiązany zgłosić do Biura Obsługi Programu w celu uaktualnienia danych osobowych zawartych
na Karcie.
7. Aktualizacja danych na Karcie jest dokonywana w trybie wydania Karty.
8. Karty wydawane są maksymalnie na 3 lata z zastrzeżeniem, że datą ważności karty uczestnika Programu – rodzica – jest data urodzenia jego dziecka, Jeżeli uczestnik Programu – rodzic – ma więcej niż jedno dziecko to wówczas datą ważności jego Karty jest data urodzenia (dzień i miesiąc) najstarszego dziecka. Jeżeli uczestnik Programu – dziecko – kończy 18 lat to wydana mu Karta będzie ważna do daty jego 18 urodzin.
§ 4. Kontrola uprawnień do Korzystania z Karty
1. Kontrolę uprawnień do korzystania z przywilejów w ramach Programu mogą przeprowadzać wyznaczeni pracownicy Partnerów Programu poprzez ustalenie tożsamości użytkownika karty.
2. Kontrola może obejmować żądanie okazania dokumentu tożsamości lub być dokonana
w oparciu o zapisy na Karcie, dotyczące wieku małoletnich dzieci.
§ 5. Dane osobowe i ich ochrona
1. Dane osobowe, pozyskiwane od beneficjentów to dane niezbędne do personalizacji Kart
i przeprowadzania weryfikacji, w postaci:
1) imion i nazwiska rodzica,
2) adresu zameldowania rodzica,
3) PESELu rodzica,
4) imion i nazwiska dziecka,
5) adresu zamieszkania dziecka,
6) PESELu dziecka,oraz dane rodzica, umożliwiające dostarczenie karty i komunikację w postaci:
2) adresu zameldowania rodzica,
3) PESELu rodzica,
4) imion i nazwiska dziecka,
5) adresu zamieszkania dziecka,
6) PESELu dziecka,oraz dane rodzica, umożliwiające dostarczenie karty i komunikację w postaci:
1) adresu korespondencyjnego,
2) adresu e-mail,
3) numeru telefonu komórkowego.
2. Dane, o których mowa w pkt. 1 i 4 powyżej będą znajdować się na rewersie Karty.2) adresu e-mail,
3) numeru telefonu komórkowego.
3. Dane osobowe pozyskane od beneficjentów będą przetwarzane przez czas korzystania
z Programu oraz okres 5 lat po ustaniu uczestnictwa w Programie.
4. Administratorem danych osobowych beneficjentów jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Zielonej Górze, który przetwarza dane osobowe zgodnie z wymogami Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
5. Szczegółowe informacje związane z przetwarzaniem danych osobowych beneficjentów dostępne są na stronie internetowej: www.zgranarodzina.pl oraz we wnioskach.
§ 6. Postanowienia końcowe
1. Miejsca, w których akceptowane będą Karty, będą wyraźnie oznakowane naklejkami z logo Programu.
2. Zmiana Regulaminu wymaga zachowania formy pisemnej i podania do wiadomości użytkowników Kart w formie opublikowania na stronie internetowej www.zgranarodzina.pl .
3. Wszelkie zmiany, dokonywane regulaminie mające wpływ na przetwarzanie danych osobowych użytkowników Kart wymaga uprzedniego poinformowania użytkowników Kart w formie pisemnej na wskazany we wniosku adres do korespondencji lub w formie elektronicznej na wskazany we wniosku adres mailowy.